Kutyának sem kell az Apple Watch?

Nem nagyon dicsekszik az Apple a Watch eladási adataival, ami elég sokat elárulhat a számokról annak fényében, hogy a cég általában lelkesen veri nagydobra a legújabb iPhone-ok, iPadok hasonló értékeit. A San Diegoban található Slice Intelligence szerint a kezdeti lelkesedés után az Egyesült íllamokban már a napi 20 ezret sem érte el az eladott okosórák száma, ráadásul ezek kétharmada a legolcsóbb, Sport változat volt. A méregdrága aranyozott verzióból ezzel szemben csak 2000 darab kelt el eddig a Slice megállapí­tása szerint.

Apple Watch

Jó kérdés, hogy mit jelent ez a Watch, az Apple és nem utolsó sorban az okosórák szempontjából? Amennyiben a Slice adatai pontosak, akkor könnyen lehet, hogy a Watch végül nem lesz egy olyan terméksorozat, mint az iPhone és az iPad – és persze kicsit az Apple dicsfénye is megkopik, hiszen 2011 óta ez lenne az első valóban új termékük. Kellemetlen a hí­r az okosórák egészét tekintve is: ettől a termékkategóriától sokan várják, hogy a következő „okostelefon” legyen, azaz a mobilokhoz hasonló sikereket érjen el. Ugyanakkor az eddig piacra dobott készülékek nem arattak osztatlan sikert, az átlagvásárlót pedig alig-alig sikerült elérniük. Éppen ezért remélték, hogy az Apple Watch sikerének farvizén az okosóra kategória is berobban a köztudatba – hát most úgy látszik, hogy ez nem jött be.

Kapcsolódó cikkek