Tűzzel-vassal irtja a Flasht a Google

A biztonsági hí­rekben beszámoltunk róla, hogy a Flash nem éppen a biztonságos szoftverek mintapéldánya, í­gy nem meglepő, hogy a Google is mindent megtesz annak érdekében, hogy ne kelljen többé használni. A YouTube-ot a vállalat már korábban átállí­totta HTML5-re, most pedig a hirdetési piacot szeretné elmozdí­tani a „megfelelő” irányba. Ennek érdekében egy új szolgáltatást vezetett be: a saját hirdetési rendszerbe (Google Ads) feltöltött anyagokat a szerverek már a feltöltés pillanatában átkódolják HTML5-ös formátumba. A Flashsel ellentétben a HTML5 szabványú kreatí­vok (elvileg) minden okostelefonon meg tudnak jelenni, í­gy a hirdetők is profitálhatnak a dologból, mivel jelen állás szerint az iOSés Android OS-felhasználókat vagy csak egyszerű(bb) bannerrel, vagy sehogyan sem tudták elérni.

Kapcsolódó cikkek