Kutyának sem kell az Apple Watch?

Egyes piackutatók szerint óriási bukás lehet az Apple okosórájából - és ez nem csak az amerikai cégnek lesz kellemetlen.

Nem nagyon dicsekszik az Apple a Watch eladási adataival, ami elég sokat elárulhat a számokról annak fényében, hogy a cég általában lelkesen veri nagydobra a legújabb iPhone-ok, iPadok hasonló értékeit. A San Diegoban található Slice Intelligence szerint a kezdeti lelkesedés után az Egyesült Államokban már a napi 20 ezret sem érte el az eladott okosórák száma, ráadásul ezek kétharmada a legolcsóbb, Sport változat volt. A méregdrága aranyozott verzióból ezzel szemben csak 2000 darab kelt el eddig a Slice megállapítása szerint.

Apple Watch

Jó kérdés, hogy mit jelent ez a Watch, az Apple és nem utolsó sorban az okosórák szempontjából? Amennyiben a Slice adatai pontosak, akkor könnyen lehet, hogy a Watch végül nem lesz egy olyan terméksorozat, mint az iPhone és az iPad - és persze kicsit az Apple dicsfénye is megkopik, hiszen 2011 óta ez lenne az első valóban új termékük. Kellemetlen a hír az okosórák egészét tekintve is: ettől a termékkategóriától sokan várják, hogy a következő „okostelefon" legyen, azaz a mobilokhoz hasonló sikereket érjen el. Ugyanakkor az eddig piacra dobott készülékek nem arattak osztatlan sikert, az átlagvásárlót pedig alig-alig sikerült elérniük. Éppen ezért remélték, hogy az Apple Watch sikerének farvizén az okosóra kategória is berobban a köztudatba - hát most úgy látszik, hogy ez nem jött be.